The fat big list of everything you ever need to know

Så, min syster föreslog för ett tag sedan att jag skulle göra denna lista. Och, eftersom jag ändå inte har nåt bättre för mig tänkte jag lyda. Den är ursprungligen från hannapees blogg, så ni vet. Om nån frågar. Läs Roos svar här.

 

 1. Hur gammal är du om fem år? Hela 23 år gammal.

 2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Mina föräldrar, samt hela min klass typ.

 3. Hur lång är du? 169 cm (hej vi har samma svar!).

 4. Vilken är den senaste filmen du sett? The Maze Runner! Fast tv-serie var Merlin (hjärta).

 5. Vem ringde du senast? Mamma, för över en månad sedan. Föredrar sms.

 6. Vem ringde dig senast? En telefonförsäljare. Sad, I know. Men han var från naturarvet! Så det var bra.

 7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Awesome!"

 8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms - för den som inte vågar prata (dvs inte bara Roos utan även jag, hej samma svar vi är så lika like wow!)

 9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta (wow. same.)

 10. När såg du senast din mamma? För typ tio minuter sedan i det andra rummet.

 11. Vilken ögonfärg har du? Blågrå.

 12. När vaknade du i dag? Kvart i sju. Gick upp närmare halv åtta.

 13. Vilken är din favoritjulsång? Koppången med Anne Sofie von Otter (obs är också seriös)

 14. Vilken är din favoritplats? Ehm, antingen min säng, eller typ Paris. Tråkig, ja.

 15. Vilken plats föredrar du minst? Det äckliga jävla dasset i Estland!

 16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Förhoppningsvis på nåt universitet i Tyskland, där jag håller på att forska fram världen största upptäckt! Eller på röda mattan i Hollywood.

 17. Vad skrämde dig om natten som barn? Alltså jag hade en jätteläskig dröm om ett hus fullt med spindlar och ormar och avhuggna kroppar. Och jag var rädd för att någon skulle tända eld på vårat hus. På senare tid har jag haft en obehaglig dröm om en kannibal som förfljer mig. Och jag har inte ens kollat på Hannibal?

 18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Antagligen något klipp på Youtube (hjärta).

 19. Hur stor är din säng? 90................

 20. Har du stationär eller bärbar dator? Alltså använder familjens stationära just nu själv, men äger en dålig skoldator från Lenovo också som är bärbar.

 21. Sover du med eller utan kläder på dig? I wear dem PJ's!

 22. Hur många kuddar har du i sängen? En. (Wow such alike, it's like we're sisters or something!)

 23. Hur många landskap har du bott i? Uppland. I Sverige iaf.

 24. Vilka städer har du bott i? Uppsala och Groningen. (Det börjar bli tröttsamt nu. Sluta härma mig.)

 25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Tofflor! Obvi?

 26. Är du social? Semi-social. Jag är öppen mot vänner, blyg mot okända.

 27. Vilken är din favoritglass? Ben&Jerry's half baked! Cookie Dough och Brownie? Finns det nåt bättre?

 28. Vilken är din favoritefterrätt? Same as stated above? Eller typ kladdkaka. Allt med choklad är acceptablet typ.

 29. Tycker du om kinamat? Nja. Inte favoriten.

 30. Tycker du om kaffe? Med mjölk, ja, utan, hell no.

 31. Vad dricker du till frukost? Te! Med mjölk. Jobbar på min britishness.

 32. Sover du på någon särskild sida? Eh, i mitten av sängen. Av kroppen, typ på mage, vänd åt både höger och vänster. Samtidigt. Nej jag skoja. Det är olika.

 33. Kan du spela poker? I'm the fucking MASTER! Texas can't hold em!

 34. Tycker du om att mysa/kela? Beror på med vad/vem. Kudde? Ja.

 35. Är du en beroendemänniska? Ehm, ja. Insta, Youtube, Tv-serier.

 36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nope! Inte än.

 37. Vill du ha barn? Ehm........ osäker.

 38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, tyska och holländska.

 39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej är ej dramatisk. (Kopierar ditt svar because awesome.)

 40. Föredrar du havet eller en bassäng? Alltså älskar havet men det beror på?

 41. Vad spenderar du helst pengar på? Ehmmmmmm.... kläder. Shopaholic yes.

 42. Äger du dyrbara smycken? Nja? Äger väl några par silverörhängen, men inget 24 karat eller nåt.

 43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Som har sänts i svensk TV: Sherlock.

 44. Kan du rulla med tungan? Ofc man är väl genetiskt cool. (Eh va? Men ja jag kan.)

 45. Vem är den roligaste människan du känner? Felicia ich Louise. Typ.

 46. Sover du med gosedjur? Eh, nej jag är vuxen.... (Yes, shade thrown Roos.)

 47. Vad har du för ringsignal? "Gammal telefon". Den som alla har.

 48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Beror på vad som klassas som liten? När jag var 13? Ja.

 49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Ett datorfodral som inte är mitt.

 50. Flirtar du mycket? Nä jag vet inte hur man gör? (Agree, sis, agree.)

 51. Kan du byta olja på bilen? Aldrig testat.

 52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Ehm, tror inte det är böterna jag skulle få om jag körde för fort, har inte körkort.

 53. Vilken var den senaste boken du läste? Doktor Glas, till skolan obvi, men håller på i An Abundance of Katherines av John  Green.

 54. Läser du dagstidningen? Typ en artikel ibland.

 55. Prenumererar du på någon veckotidning? Just nu prenumererar jag på Elle i typ tre nummer, men den kommer en gång i månaden såatteh...

 56. Dansar du i bilen? Ehm, åker inte bil så ofta så nej?

 57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Antagligen någon fransk operakanal som mamma satte på.

 58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Uträkningar under mattelektionen idag. Om det räknas som krafsa.

 59. När var du i kyrkan senast? Sankt Nicolauskyrkan i Prag? I somras? Fast det var liksom inte för att gå i kyrkan?

 60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Lioudmila! Vår ryska mattelärare! Hon var bäst.

 61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Två veckor kanske? Hade jämt tältsemestrar när vi var små! Typ i Skottland och Gotland osv. (Roos svar, men vi var ju på semester tillsammans så det får stå kvar.)

 62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Erika gav mig världens finaste Maurauders Map bara sådär! Antar att det var en födelsedagspresent men det var ändå fint! (Och det var yp en månad sedan. Bara så ni vet hur älskad jag är.)

 63. Vad lyssnar du på just nu? One Directions nya låt. Måste ju höra om den är bra. #Noshame. (Den var inte så bra.)

 64. Har du varit med i tidningen? Ja! På min artonårsdag!

 65. Vad är det konstigaste du ätit? Djur. Åt skinka när jag var liten.

 66. Vem såg dig naken senast? Jag själv, i spegeln, när jag duschade igår kväll.

 67. Vad är det för färg på din tandborste? Vit och blå.

 68. Hur imponerar man på dig? Man har coola kläder/är smart/godhjärtad/älskar mig.

 69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Mig själv.

 70. Har du någon piercing? Om inte hål i öronen räknas, zero.

 71. Din största vinst? Vad ens räknas?

 72. Civilstånd? Forever Alone. Tror inte på tvåsamhet. Säger vi.

 73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Alltså typ schemahemsidan för appen har slutat funka.

 74. Är du fåfäng? Super.

 75. Ångrar du någonting du gjort? Såklart. Men inget jag funderar på hela tiden. (Bara på natten när jag inte kan sova.)

 76. Hur gammal är din pappa? 51! (Wow same! Har vi samma pappa?)

 77. Vilket är ditt drömjobb? Författare.

 78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Åka på tågluff! Oh wait, I did! Bestiga Kebnekaise då? Done. vad finns kvar? Mount Everest? Eh nej.

 79. Vad har du haft för husdjur? Kanin och hamster.

 80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? De vet redan allt. Men: Jag är bäst. Det visste ni inte va?

 81. Svär du ofta? Ja man är väl cool. (Citat: Roos)

 82. Sverige när det är som bäst? I fjällen? På sommaren alltså.

 83. Kan du åka slalom? Ja man är väl cool. (Ej citat Roos.)

 84. Vad har du ätit i dag? Frukost, Lunch och Middag. Och ett äpple. Och choklad. #Sorrynotsorry.

 85. Vad har du för utbildning? Grundskola + gymnasium snart. Jag har inte kommit långt.

 86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Roos fuskade och skrev organ, men jag skriver näsan. För den är helt fucking normal. (Fast det är väl iofs alla näsor. Men jag är inte missnöjd iaf.)

 87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Resten? Nej men vet inte. Allt lite grann.

 88. Vilken är din bästa egenskap? Mitt intellekt. Nej jag skoja. Jag tycker att jag brukar ge ganska goda råd trots min lilla livserfarenhet. Ni vet, beror på ur vilket perspektiv man ser det.

 89. Vilken är din sämsta egenskap? Min lathet. Alltså vet inte vad det är för fel på mig ibland.

 90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Marie Curie. Hon är cool. Hon fick fan två nobelpris, och pluggade på universitet trots att hon hade en livmoder! Och Shakespeare. Obviously.

 91. Saknar du något? Vi är två, min syster, som saknar liv. (Jag är egentligen vampyr).

 92. Är det viktigt att fira födelsedagar? När ska man annars ge presenter?

 93. Vad gör dig ledsen? Ja förtryck, men också jag själv samt dåliga betyg.

 94. Vad gör dig glad? Merlin. Supernatural. Youtube. Godis. Vänner.

 95. Har du varit gift eller förlovad? Nej.

 96. Vad ska du göra i helgen? Plugga.

 97. Vad är det knasigaste du gjort? Allt jag gjort på tågluffen. Nej jag vet inte. Är så jävla tråkig.

 98. Vad har du för laster? Mina kroppskomplex.

 99. Vem är din förebild? Malala. Lätt.

 100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Sova. Heh.

#1 / / Roos:

Kul att du svarade!! Men hallå du är ej: tråkig, lat eller har en kropp att va missnöjd med?! Liksom stop trashralking my sister!!!!!