Manarola #1

Nu var det ett tag sedan jag la upp tågluffsbilder här! Men nästa del av resan (efter Wien) var alltså Manarola, Italien. Det är en fantastiskt fin liten by i naturreservatet Cinque Terre, som innefattar fem (surprise!) byar. Riomaggiore, Manarola, Corniglia, Vernazza och Monterosso. Vi bodde alltså i Manarola (se bilden ovan), men besökte även tre av de andra fyra byarna. Den enda vi inte hann med var Riomaggiore. Jag kommer dela in bilderna i två delar, de första två dagarna i ett inlägg, coh de sista två kommer i ett annat inlägg. Jag tänkt bara varna att filmen från Manarola och Nice (som kommer sen) har misslyckats lite i inscanningen, så det finns vissa missfärgningar och ett tydligt "streck" med på bilderna. Men jag tror ni kan se hur fint det var ändå och bortse från detta. Det gör ju bara att det ser mer retro ut, am I right?
 
Den här bilden är från första kvällen, vi satt på kajen och åt middag samtidigt som vi såg solen gå ner.
Vi tog en promenad upp på berget/kullen och fick mer utsikt över viken.
 
Och här är utsikten ner mot byn. Ja, vi var där. Det är lite sjukt egentligen. Där nere, just precis därnere vid båtarna, det var där vi satt och åt middag.
 
Nästa dag begav vi oss ner till stranden! (Egentligen en betongkaj, det är mest klippor där.) Vi hade redan badat dagen innan så fort vi kom dit, men då hade jag inte kameran med mig.  Den här dagen låg vi bara i solen hela dagen, vilket, you guessed it, resulterade i att jag brände mig. Men inte alls så farligt faktiskt! Fast jo, det gjorde ont...
Typiskt italienskt. Eller hur?
Det var så fint så man var tvungen att stoppa sig från att ta tusen likadana bilder.
 
På kvällen åt vi middag preciiiis vid havet. Så häftigt. Och gott.
Alva och Tuija!
Och efter det åkte vi till grannbyn Corniglia och njöt av utsikten. Så himla mysig by!
Den såg ut såhär också. Hur idylliskt???
 
I alla fall. Resten av bilderna kommer alltså sen.
 
xoxo
#1 / / Roos:

Gaaah så fint!